torsdag 3. mai 2012

pusse sølv...

Hei på dere!!
Lite blogging for tiden, men det blir vel sånn inni mellom. Venta på vår her i nord, men det går sakte. Frista ikkje å vær ute i 4-5 grader. Så hagearbeidet har ikkje begynt her i gården enda. I ettermiddag har eg beisa to stiga som eg har lova bort for lenge siden. Så har eg pussa sølvet til bunaden, skal ha alt klart i mårra,innkludert bunadsskjorta. Bruka som regel og stå til langt på natt like før den skal brukes :-/ På lørdag skal det lages dekorasjon og pynte kake til gubarnet vårt Bendik Julian som blir konfirmert. Fant ut at eg har vunnet giveaway hos Heidi med bloggen http://hviteblonderogmykekarameller.blogspot.com/ lykke, alltid artig og vinne :-)
Snart natta her

sølja til Lofotbunaden min

som mamma ha brodert til meg i 18 års gave


pussa sølvskjeien mine som mine guforeldre sammla til meg fra eg blei født

denne fikk eg i 1975, året etter eg ble født :-)

Alvin fikk litt sol på seg i ettermiddag

mens mor beisa stiga

1 kommentar:

  1. De stigene dine er råflotte :))Flink du er
    Nydelig broderi på lofotbunaden ♥ og sølja likeså

    Samme været her også,ikke så fristende å være ute:/

    God helg til deg,med ønske om litt
    varmere dager ♥

    Bente

    SvarSlett