søndag 5. august 2012

Heime igjen

Endelig heime igjen :-) Har vært på farten i nesten 5 vekka, først va eg i Lofoten i nesten 2 vekka,kjørt heim og lasta i campingvogna, så kjørt vi til Lycksele og va 1 1/2 vekka, så tilbake til Lofoten ei vekka,deretter til Drevatn (Mosjøen) i helga og heim i dag. Så nu e eg rimelig lei av både den skitne campingvogna og sitting i biln.
Men vi har hatt det kjempefint, toppen va 50 års dagen vi va i går, den går ikkje i glemmeboka. Litt bilder, så e det kvelden!!

Lycksele, hadde mårratur el kveldstur langs vatnet kvar dag

på tur ned Junkerdalen vi og søss med fam

to busker fra 60-70 tallet skulle felles hos mamma, det var ikkje så lett.
Så heile gjengen var i arbeid i fleire daga. De va ca 14-15 meter høge

den første landa akkurat der den sku

den andre måtte vi låne lift til, så ikkje huset skulle bli flatt

her va vi i bursdag i går, blei stum av arbeidet de hadde gjort. Det holdt på å rammle ned nesten, da de overtok for ca 10 år sia

baking i bakerovnen i går mårrest


nam

jubilanten :-) i bakerunniformen

denne kofferten fikk mamma da ho sku reise hjemme i fra. Litt over 50 år sia. Der ha eg sammla alt eg har kjøpt og fått i ferien, nåkka gammelt og nåkka nytt

denne kjøpte eg på loppis i Svergie

kleskode i bursdagen va svart,kvitt og litt rødt :-) Så da sto disse og ropa på meg i Mosjøen

tavla kjøpte eg i Svolvær, silen på loppis..

5 kommentarer:

  1. Hei Line :)
    Ser ut som en herlig ferie, men
    masse forskjellig koselige ting
    dere har fått gjort. Masse fine
    ting du har kjøpt deg også ღ
    Koselig at du ville bli med på
    min giveaway også :) Ønkser deg
    en fin uke som kommer....
    - klem fra Mette

    SvarSlett
  2. Deilig med ferie, men godt å komme hjem også.
    Ser ut til at vi kan har vært i Lofoten samtidig i sommer. Vi var oppover på Norgestreff midt i juli, og hadde en fantastisk tur, med vær av alle slag. Heldigvis ble det hotell i Svolvær den natten været var på det verste. Nydelig og utrolig fasinerende landskap, vi skal tilbake.
    Ser ut som du har hatt en flott og innholdsrik ferie. Gode minner å ha med seg utover høsten.
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  3. Dæsken kor fint dæ va dær... De brøan der så bedre ut enn mine nybakte ja...

    Snakkes :D

    SvarSlett
  4. Hei igjen! Velkommen hjem fra ferie! Ser ut som dere har hatt en fin ferie! Kjempefine bilder!

    For noen dager siden, forsøkte jeg å lage meg en ny blogg. Hva som egentlig skjedde, aner jeg ikke, men stort sett alle, strevde med å finne bloggen min, når jeg hadde skrevet en kommentar. Selv slet jeg også veldig, med å få bloggen til å fungere som jeg var vant til. Jeg så ingen annen utvei enn å slette nybloggen, og lage meg nok en ny blogg. Denne gangen ser alt ut til å være som jeg er vant til. Håper du vil besøke min nye blogg, og ta opp kontakten igjen, som før. (For ordens skyld. Min nye bloggadresse er: http://mesthage.blogspot.no/ Og denne har jeg tenkt å beholde).
    Klem fra Bente

    SvarSlett
  5. Heia Line. Ser ut til at dere har hatt en kjempekos ferie. Herlige bilder du viser:) Nydelig det store gamle huset! Brødene ser vanvittig gode ut:) Ønsker deg en herlig uke. God klem fra Ellen

    SvarSlett