onsdag 12. desember 2012

Julebrownie

ha eg laga i ettermiddag, syns den e go og seig :-)


Til ei lita langpanne

3 egg
3 dl sukker
2 dl smør
150 gr mørk kokesjokolade
2,5 dl hv.mel
2 ts vaniliesukker
80 gr hakka walnøtter el anna nøtter
200 gr raspa marsipan

Pisk egg og sukker.Smelt smør og sjokolade på svak varme og bland sammen med eggeblandingen.
Bland i resten av ingridiensene til røren blir seig. Hell røra i bakepapikledd form.
Stekes på 175 gr i ca 15 min på varmluft el 20 min på vanlig steiking. Den skal være seig/blaut inni :-)
Lykke til :-)

1 kommentar:

  1. Så koselig du har pyntet i huset, på bildene under her.
    Og, nissene dine i headingen er kjempesøte. Jeg har en nissejente lik din, men hun har andre klær. Falt totalt for henne, på Black Design i fjor.

    Denne julebrownie'n din så veldig god ut. Får se om jeg prøver denne til jul. Takk for at du legger ut oppskrift. Artig å prøve noe nytt.

    Ønsker deg en fin adventstid.
    Klem fra Bente

    SvarSlett